روند بازار VoIP در چند سال آینده
در این مقاله قصد داریم روند بازار VOIP در طی سال های آینده را برایتان بررسی نماییم.
خوشحال می شویم اگر تا پایان این مطلب ما را همراهی فرمایید.
وقتی میبینیم که VoIP، چقدر سریع از یک ابزار جانبی به فناوری اصلی تبدیل شده است، واقعاً شگفت آور است.
این سرویس، یک سرویس ضروری برای شرکت ها در تمام ابعاد است.
هنگام راه اندازی این سرویس در دهه 90، به سختی میشد چنین نتیجه ای را پیش بینی کرد.
VoIP، بنیادی است که فناوری های نسل بعدی ارتباطات واحد، بر مبنای آن ساخته می شوند.
این صنعت، یک صنعت میلیارد دلاری است که در سال 2018 هیچ نشانه ای از کاهش سرعت از خود نشان نمی دهد
VoIP از راه اندازی تا به امروز
تعداد کمی از صنایع توانسته اند همانند سرعت رشد در روند بازار VOIP به موفقیت برسند.
این سیستم، قبلاً ابزار مبهمی برای تعداد معدودی از کاربران بود تا به وسیله ی آن بتوانند تماس های بین المللی را ارزان برقرار کنند.
اما امروزه نقش مهمی در استراتژی ارتباطات هر سازمان ایفا می کند.
هیچ بیزینسی بدون در نظر گرفتن VoIP نمی تواند برای آینده برنامه ریزی کند.
اگر شرکتی تا حالا اقدام به استفاده از VoIP نکرده باشد، احتمالاً در حال ارتقا به این سیستم است.
افراد و خانوارها، اولین کسانی بودند که VoIP را امتحان کردند.
کسب و کار ها به دلایلی، در استفاده از VoIP، آهسته عمل کردند.
فروشندگان، همراه با سرمایه گذاری بر روی زیرساخت ها، روی بهبود قابلیت اطمینان و کیفیت کار کرده اند.
هنگامی که بیزینس ها متوجه مزایای VoIP شدند، تجارت رونق گرفت.
VoIP شرکتی، به عنوان یک مقوله، از مدت ها پیش توانسته است از لحاظ حجم و ارزش، از مقوله ی خدمات مصرف کننده پیشی بگیرد.
خود این صنعت، شباهت زیادی با آنچه که در قرن گذشته بود، ندارد.
این صنعت، دیگر جوان نیست، بلکه در زمره ی بیزینس های بالغ قرار می گیرد.
VoIP میزبانی شده برای سازمان های مختلف اعم از استارت آپ های كوچك تا شركت های چند ملیتی، به سرویس انتخاب تبدیل شده است.
سیپ ترانک (SIP trunking) پیش فرض، نیز عقب نمی ماند، زیرا بیشتر شرکت ها برای بلند مدت روی VoIP سرمایه گذاری می کنند.
چه چیزی پیش روی VOIP است؟
VoIP راه طولانی ای را طی کرده است، اما چه چیزی پیش روی صنعت قرار دارد؟
روند های بزرگی که تا چند سال آینده بر VoIPحاکم خواهد شد، کدامند؟
در اینجا چند مورد را ذکر می کنیم:
مشکل حقوقی بین تنظیم کننده ها و فروشندگان VoIP
سرعت نوآوری در تکنولوژی VoIP، به مراتب بیش از تلاش های قانون گذاران در راستای ادامه کار شده است.
ما در دادگاه های دولتی و فدرال، پرونده های بیشتری راجع به مسائل حقوقی مقررات، اختیارات و مرز ها خواهیم دید.
آیا VoIP، می تواند جایگزینی برای سرویس تلفنی سنتی یا سرویس اینترنتی باشد؟
آیا دولت ها می توانند این صنعت را طبق قانون موجود تنظیم کنند؟
یا آیا ما به قانون گزاری جدیدی نیاز داریم؟
خدمات VoIP، محدود به مرز های جغرافیایی نیستند.
یک ارائه دهنده ی سرویس در انگلستان، ممکن است با استفاده از یک مرکز داده در ژاپن، به شرکت های آمریکایی سرویس دهی کند.
در چنین مواردی، چه کسی صاحب اختیار است؟
چند سوال وجود دارد که در آینده مطرح می شود.
احکام دادگاه در پرونده های مختلف، پایه و اساس مقررات در دهه های آینده را شکل خواهد داد.
بخش تلفن به تلفن، به سریع ترین شکل رشد خواهد کرد.
تماس های VoIP در یکی از سه دسته زیر قرار می گیرند:
- کامپیوتر به کامپیوتر
- کامپیوتر به تلفن
- تلفن به تلفن
کامپیوتر به تلفن، بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص داده است.
همچنين به خاطر اینکه سازمان ها براي تعامل با مشتريان، شركا و تأمين كنندگان، از VoIP استفاده میکنند،
این بخش (کامپیوتر به تلفن) سريعترين رشد را داشته است.
VOIPنقش مهمی در بازاریابی، فروش، خدمات به مشتری و پشتیبانی از تکنولوژی در سازمان ها ایفا می کند.
با این حال، آینده متعلق به بخش تلفن به تلفن است.
ازدیاد تلفن های هوشمند، نفوذ تکنولوژی های 4G و راه اندازی تکنولوژی 5G به رشد این بخش کمک خواهد کرد.
سازمان در برابر مصرف کننده، چه کسی برنده می شود؟
VoIP سازمانی، از نظر ارزش بر بازار جهانی حاکم است.
هر چقدر سازمان های بیشتری از راه حل های میزبانی شده یا ترکیبی استفاده کنند، این بخش بیشتر رشد خواهد کرد.
شرکت های کوچک تر، سیستم های خود را به VoIP تغییر می دهند.
چون ویژگی های پیشرفته آن، مقرون به صرفه تر هستند.
اما این بدان معنا نیست که بخش مصرف کننده راکد خواهد ماند.
اکنون در کشور های در حال توسعه، به لطف رشد استفاده از تلفن های هوشمند و تبلت ها، میلیون ها کاربر به VoIP دسترسی دارند.
اگرچه ممکن است این بخش در ایالات متحده و اروپا رشد چندانی نداشته باشد؛
اما حجم بالای کاربران در کشورهایی مانند چین و هند باعث افزایش استفاده از آن خواهد شد.
رشد VoIP براساس منطقه
بازار جهانی VoIP به چهار منطقه اصلی تقسیم میشود:
- آمریکای شمالی
- اروپا
- آسیا و اقیانوسیه
- بقیه جاهای دنیا
روند بازار VoIP در چند سال آینده در هر چهار منطقه، به رشد پایداری خواهد رسید.
با این وجود پیش بینی می شود که منطقه آسیا و اقیانوسیه، به دلایلی سریع ترین رشد را داشته باشد.
با گسترش اینترنت در این کشور ها، بیزینس ها از تکنولوژی های مخابراتی بلادرنگ استفاده خواهند کرد.
همراه با ازدیاد تلفن های هوشمند و تبلت ها، نرخ رشد سالانه در این منطقه از جاهای دیگر بالاتر خواهد بود.
تحکیم و مشارکت استراتژیک
در صنعت VoIP، تمرکز بازیگران بزرگ بر نوآوری است و مبالغ هنگفتی را روی تحقیقات سرمایه گذاری می کنند.
این فروشندگان در یک بازار رقابتی صاحب امتیاز خواهند شد و بازیکنان کوچک تر را بیرون میرانند.
در حالی که فروشندگان در تلاش هستند تا سرعت رشد خود را حفظ کنند، این صنعت شاهد یک سری ادغام و مالکیت خواهد بود.
همچنین می توان انتظار داشت که بین بازیگران بزرگ در مناطق مختلف، مشارکت استراتژیک و سرمایه گذاری های مشترک رقم بخورد.
بازیگران برجسته در این صنعت، از این استراتژی برای ورود به بازار های جدید و بهبود رد پای جغرافیایی خود استفاده می کنند.
با وجود نوآوری های تکنولوژیکی در VoIP، به سختی می توان پیش بینی کرد که چه اتفاقی در آینده خواهد افتاد.
اما این روند های بازار، طی یک دهه آینده خود را نمایان خواهند ساخت، همان گونه که در صنایع دیگر این اتفاق افتاد.
برای کسب اطلاعات بیشتر، خرید و راه اندازی ویپ می توانید با گرفتن شماره 02141961 و گرفتن شماره داخلی 1 با بخش کارشناسان فروش تیم ویپی تماس حاصل نمایید.
همچنین می توانید با مراجعه به مقاله 8 عامل مهم قبل از انتخاب ارائه دهنده خدمات VOIP به یک تصمیم منطقی برسید.
از اینکه ما را تا پایان مقاله روند بازار VoIP در چند سال آینده همراهی نمودید از شما کمال تشکر را داریم.