VOIPI

آیا سیستم تلفن VOIP از امنیت لازم برخوردار است؟
پریسا بهرامی
/ دسته ها: مقالات

آیا سیستم تلفن VOIP از امنیت لازم برخوردار است؟

سیستم تلفن VOIP دارای مزایای اثبات شده ای است و لذا توسط بسیاری از شرکت ها به کار گرفته می شود. استفاده از این سیستم می تواند موجب صرفه جویی در هزینه ها شود و تماس های راه دور را برای کارمندان امکان پذیر نماید.

از هر نظر که فکر کنید. VOIP بر PSTN  برتری دارد.

با وجود همه این محسنات، برخی از مشاغل به دلیل نگرانی های امنیتی از بروز رسانی سیستم های خود امتناع می کنند.

حتی سازمان هایی که از VOIP استفاده می کنند نگران امنیت خود هستند.

چرا امنیت سیستم تلفن VOIP تا این حد مهم است؟

قبل از به روی کار آمدن سیستم تلفن VOIP، کمتر کسی نگران امنیت سیستم تلفن خود بود.

اگر از سیستم تلفن VOIP استفاده می کنید یا قصد دارید از این سیستم استفاده نمایید،

باید بدانید که چرا امنیت سیستم VOIP تا این حد مهم است:

مقررات

دولت های سراسر جهان مقررات مربوط به صنایع و مشاغل خاص را وضع می کنند.

شما نیز باید نگران امنیت سیستم VOIP باشید.

زیرا ممکن است شرکت شما از یک آیین نامه خاص پیروی کند.

سازمان ها چاره ای جز جدی گرفتن امنیت خود ندارند.

به عنوان مثال:

مقررات عمومی حفاظت از داده ها (GDPR) را در نظر بگیرید.

برخی افراد به اشتباه تصور می كنند كه این مقررات فقط به شركت های مستقر در اتحادیه اروپا مربوط می باشد.

اما این قانون هم به تعریف داده های شخصی و هم اینکه چه کسی باید از آن ها استفاده کند نظارت دارد.

تحت قانون GDPR، یک شرکت باید از تمام اطلاعات مالی، از جمله مواردی مانند:

داده های کوکی محافظت کند.

به طور مشابه، شرکت هایی که اطلاعات مربوط به شهروندان اتحادیه اروپا را ذخیره و پردازش می کنند نیز باید از این قوانین پیروی کنند.

این بدان معناست که یک تجارت باید از قوانین  GDPR پیروی کند حتی اگر در اتحادیه اروپا مستقر نباشد.

قانون بازار ها در ابزارهای مالی (ii  (MiFID II  نمونه دیگری از قانون هایی است که امنیت داده ها را پوشش می دهد.

اگر چه این قانون در بخش سرمایه گذاری و تجارت اعمال می شود؛

لکن تقریباً تمام متخصصین مالی اتحادیه اروپا باید از این قانون پیروی کنند.

این بدان معناست که کارگزاران، بازرگانان، بانکداران و بنگاه ها همه و همه مشمول این قانون هستند.

سرمایه گذاران نهادی و خرده فروشی ها نیز معاف نیستند.

هر گونه شرکت مالی موجود در اتحادیه اروپا مشمول این قانون است.

برای شرکت های آمریکایی، قوانین HIPAA و SOX مربوط به شرکت هایی هستند که در بخش های بهداشتی و مالی فعالیت می کنند.

بر اساس چنین قوانینی شرکت ها موظف هستند از داده های بیمار و مشتری محافظت کنند.

عدم رعایت این قانون مجازات های شدیدی را برای این شرکت ها به همراه خواهد داشت.

نگرانی مشتری

به خاطر مسائلی که در بالا عنوان شد، بیایید فرض کنیم کسب و کار شما مجبور نیست از این مقررات پیروی کند.

آیا این بدان معنی است که می توان امنیت داده ها را نادیده گرفت؟

خیر، زیرا مشتریان شما نسبت به داده های خود نگران هستند.

پس امنیت چیزی است که سازمان ها دیگر نمی توانند آن را نادیده بگیرند.

بررسی اخیر RSA بر روی 7500 شهروند اتحادیه اروپا و ایالات متحده نشان داد که 80٪ شهروندان نگران امنیت داده های مالی خود هستند.

شاید موضوع نگران کننده تر برای شرکت ها این باشد که 62٪ از مصرف کنندگان سازمان و نه هکر ها را مقصر نشت داده های خود می دانند.

شاید این مسئله بتواند توضیح دهد که چرا حدود 40٪ از پاسخ دهندگان نظرسنجی گفته اند که هنگام ثبت نام برای خدمات عمداٌ اطلاعات نادرست را ارائه می دهند.

بخش قابل توجهی از مشتریان بیان داشتند شركت هایی را كه امنیت را جدی نمی گیرند رها خواهند کرد.

از طرف دیگ، به احتمال زیاد مصرف کنندگان با سازمانی که از داده های شان به خوبی محافظت می کند، تجارت می کنند.

پس  در صورتی که به امنیت داده ها بی توجه باشید، مشتریان خود را از دست خواهید داد.

اجرای اقدامات امنیتی می تواند برای تجارت شما خوب باشد!

از دست رفتن داده ها

اکثر شرکت ها داده های خود را به عنوان یکی از دارایی های خود در نظر می گیرند.

یعنی محافظت از آن را یکی از مسئولیت های خود می دانند.

داده ها یک مزیت رقابتی در دنیای دیجیتال امروز به شمار می آیند.

اگر هکر قصد سرقت اطلاعات کارمند یا مشتری شما را داشته باشد، عواقب آن غیر قابل تصور خواهند بود.

یا اگر رقیب شما به داده های مهم فروش تان دسترسی پیدا کند چه اتفاقی می افتد؟

مطالعات اخیر به کرات عواقب نقض امنیت را در صنایع مختلف برجسته نموده اند.

سازمان های بزرگ با مجازات ها، از دست دادن فروش، از دست دادن اعتماد مشتری و خسارت به برند مواجه می شوند.

این مجازات ها کاملاٌ معقول است حتی اگر نقض داده ها به هیچ وجه تقصیر شرکت نباشد.

تفاوت امنیت ویپ با PSTN در چیست؟

آیا سیستم تلفن VOIP نسبت به تلفن ثابت از امنیت کمتری برخوردار است؟

پاسخ کوتاه لزوماً خیر است.

اقدامات مختلفی وجود دارد که می توانید برای امن نمودن سیستم تلفن VOIP خود از آن ها استفاده کنید.

اگر همه چیز به درستی اجرا شود، هیچ دلیلی وجود ندارد که یک تلفن VOIP از امنیت کمتری نسبت به تلفن ثابت برخوردار باشد.

 PSTN

بیایید به تصور غلط رایج مبتنی بر ایمن بودن خطوط تلفن ثابت نگاهی بیندازیم.

واقعیت این است که خطوط ثابت نیز در معرض تهدید های خاصی قرار دارند؛

بنابراین هک کردن آن ها کار غیر ممکنی نیست.

آن ها می توانند هک شوند و در بسیاری موارد تنها چیزی که برای هک بدان نیاز دارید دسترسی فیزیکی و تجهیزات نسبتاً ارزان است.

در حقیقت، تنها راه محافظت از تماس های تلفنی شما در هنگام استفاده از تلفن ثابت، جلوگیری از دسترسی فیزیکی به تجهیزات واقعی است.

به بیان دیگر:

از زمانی که سیم ها ساختمان ها را ترک کردند، کار برای هکر ها ساده تر شد.

VOIP در مقابل PSTN

درست است که سیستم های تلفن VOIP می توانند دست خوش مخاطرات بیشتری شوند.

اما این امر بدان دلیل است که فناوری VOIP اساساً از PSTN متفاوت می باشد.

PSTN برای برقراری تماس های تلفنی به سیم و مدار های مسی متکی بود.

سیستم های تلفن VOIP سیگنال های صوتی را به بسته های داده تبدیل کرده و دقیقاً مانند ایمیل آن ها را از طریق اینترنت ارسال می کنند.

پس از تبدیل سیگنال های صوتی به بسته های داده، از نظر فنی هیچ تفاوتی بین ایمیل و تماس تلفنی وجود ندارد.

بسته ها را می توان به روشی مشابه ذخیره، ارسال و بازیابی کرد.

به همین دلیل است که سیستم های تلفن VOIP در معرض بسیاری از حملات مشابه قرار دارند.

این بزرگ ترین دلیلی است که باعث می شود بیشتر مردم تصور کنند VOIP نسبت به خطوط ثابت ایمنی کمتری دارد.

اما بیایید چشم اندازمان را کمی تغییر دهیم.

امنیت VOIP با خطوط زمینی از یک جهت مهم متفاوت است،

شما ابزار های بیشتری برای محافظت از سیستم تلفن VOIP خود دارید.

اما این ابزارها چه چیزهایی هستند؟

بعضی از آن ها عبارتند از:

  • رمزگذاری
  • استفاده از VPN
  • تفکیک و نظارت بر شبکه
  • انتخاب فروشنده مناسب
  • آگاهی کاربر
  • احراز هویت چند فاکتوری

اگر سازمانی اقدامات فوق از جمله رمزگذاری را انجام دهد، سیستم تلفن جدید آن ایمن تر از هر تلفن ثابتی خواهد بود.

چگونه voipi امنیت داده ها را در اولویت قرار می دهد؟

انتخاب فروشنده مناسب قسمت بزرگی از تأمین امنیت سیستم تلفن VOIP شماست.

از آنجا که ارائه دهنده خدمات تلفنی را به صورت آنلاین ارائه می دهد،

می توان گفت که او مسئولیت بخش مهمی از پازل امنیتی شما را بر عهده دارد.

اگر او تدابیر امنیتی کافی را در دستور کار خود قرار ندهد، شما نمی توانید هیچ کاری برای جلوگیری از بروز حادثه انجام دهید.

در voipi، ما امنیت را جدی می گیریم.

اما چرا؟

خیلی ساده است زیرا مشتریان داده های خود را به ما واگذار کرده اند و این بدان معنی است که هر قطعه از این داده ها باید برای ما بسیار مهم باشند.

سیاست امنیتی voipi همه چیز را از کنترل می کند تا کاربر و مراکز داده در امنیت کامل باشند.

اگر نیاز به اطلاعات بیشتر درباره امنیت در سیستم مرکز تماس VOIP دارید بخ شما پیشنهاد می کنیم به مطالعه مقاله امنیت voip بپردازید.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، خرید و راه اندازی سیستم مرکز تماس VOIP و تجهیزات آن، به شماره گیری 02141961 و با گرفتن شماره داخلی 1 با کارشناسان متخصص بخش فروش شرکت ویپی تماس حاصل فرمایید.

از همراهی شما سپاس گزاریم.

1342 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

دی ان ان