PBX و IP PBX به چه معناست؟
شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که PBX و IP PBX به چه معناست؟ و کاربرد آن چیست؟
ما در این مقاله جواب این سوال را به شما خواهیم داد؛
خوشحال می شویم اگر ما را تا پایان این مطلب همراهی نمایید.
PBX به چه معناست؟
PBX یک سیستم تجاری ارتباطات سازمانی می باشد که مخفف عبارت Private Branch Exchange می باشد.
این سیستم وظیفه هدایت و سوئیچینگ کردن تماس های درون سازمانی را بر عهده دارد.
در گذشته سازمان ها مجبور به استخدام اپراتور هایی برای هدایت تماس ها به بخش های مختلف بودند.
امروزه با توسعه فناوری در این زمینه دیگر نیازی به اختصاص دادن یک اتاق پر از سیم برای انتقال و هدایت تماس ها نیست.
PBX این وظیفه را بر عهده گرفته است و دیگر نیازی به استخدام یک اپراتور نیست.
PBX ها بدین صورت عمل می کنند که تمامی بخش های درون سازمان را توسط یک شماره تلفن به هم ارتباط می دهند.
و دیگر نیاز به پرداخت هزینه های سنگین بابت چندین خط تلفن نیست.
IP PBX به چه معناست؟
PBX برای برقراری ارتباط در زمینه شبکه های داخلی و اینترنت، باید بر بستر IP فعالیت کند.
به همین دلیل هدایت تماس هایی که بر بستر شبکه هستند را IP PBX می نامند.
در این فرآیند به جای اینکه مدیریت تماس ها توسط سخت افزار های سانترال صورت گیرد،
توسط یک نوع نرم افزار صورت می گیرد.
که به دنبال چنین خصوصیتی بسیاری مزیت ها برای مجموعه شکل خواهد گرفت. که عبارت اند از:
- کاهش هزینه
- افزایش سرعت در عملکرد
- قابلیت انعطاف پذیری نسبت به خواسته ها
- نیازی به اشغال فضا ندارد
- و ...
IP PBX از نمونه مزیت هایی است که می توانید در کنار استفاده از سیستم تلفن VOIP داشته باشید.
همچنین با کمک مرکز تماس VOIP شما می توانید هر چند تعداد شماره داخلی که می خواهید داشته باشید.
برای کسب اطلاعات بیشتر از قابلیت های مرکز تماس VOIP می توانید به مطالعه مقاله خدمات VOIP در ویپی بپردازید.
برای کسب اطلاعات بیشتر، خرید و راه اندازی مرکز تماس VOIP می توانید با شماره گیری 02141961 و با گرفتن شماره داخلی 1 با کارشناسان متخصص فروش تیم ویپی تماس حاصل فرمایید.
از همراهی شما بسیار سپاس گزاریم.