VOIPI

لیست وبلاگ

لیست مقالات منتشر شده در سایت

تلفن نرم افزاری چیست؟
1030 بازدید

تلفن نرم افزاری چیست؟

یکی از دلایل فراگیر شدن VOIP این است که گزینه های مطلوبی را به کاربران خود ارائه می دهد. ما در این مقاله قصد داریم یک گزینه عالی با عنوان تلفن نرم افزاری را به شما پیشنهاد کنیم.

خوشحال می شویم اگر ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید.

پس از تصمیم گیری برای ارتقاء سیستم خود به سیستم VOIP، متوجه خواهید شد که در تمام سطح ها هیچ کمبودی وجود نخواهد داشت.

شما می توانید از صندوق های SIP پیشرفته استفاده کنید؛

یا همه چیز را به متخصصان خود واگذار نمایید.

علاوه براین در هر بستری که فعالیت داشته باشید یا هر خدمتی را که ارائه نمایید،

این سیستم می تواند به شما در پیشرفت کسب و کارتان کمک کند.

توانایی انتخاب بین گزینه های مختلف در فناوری آنالوگ (تلفن ثابت و PSTN) تنها می شد از تلفن های واقعی استفاده کرد.

لذا، گزینه های اصلی شما تلفن های رومیزی و دستگاه های بی سیم بودند.

اما سیستم VOIP آپشن های خیلی بیشتری را به شما ارائه می دهد.

اگر چه در صورت نیاز می توانید تلفن های رومیزی IP را نیز خریداری کنید.

برای آشنایی با انواع تلفن های VOIP می توانید به مطالعه مقاله انواع تلفن VOIP بپردازید.

اما به شما پیشنهاد می کنیم پیش از خرید تلفن های VOIP ابتدا مطالب موجود در مقاله معیار های انتخاب تلفن voip را مطالعه نمایید.

تلفن نرم افزاری چیست؟

اگر تاکنون درمورد VOIP تحقیق کرده باشید قطعاٌ با، اصطلاح تلفن نرم افزاری آشنایی دارید.

اما این اصطلاح دقیقاً به چه معنی است و چه کاری انجام می دهد؟

یک تلفن نرم افزاری به این دلیل که مبتنی بر نرم افزار است و برخلاف تجهیزات فیزیکی که در جایی روی میز قرار می گیرند،

حالت سخت افزاری ندارد این نام را گرفته.

تلفن نرم افزاری برنامه های سبکی هستند که به شما این امکان را می دهند تا از طریق سیستم VOIP دلخواه خود با دیگران تماس بگیرید.

این تلفن ها دارای رابط تلفن معمولی هستند و به کاربران این امکان را می دهند تا شماره تلفن های خود را از طریق صفحه کلید مجازی، ماوس یا صفحه کلید فیزیکی وارد کنند.

آن ها برای سیستم عامل های مختلفی از جمله Windows ،Linux ،Android و iOS در دسترس می باشند.

برنامه های بسیاری برای سیستم عامل های موبایل موجود هستند که برخی از آن ها حتی با رابط تماس معمولی نیز سازگار هستند.

اگر از یک تلفن نرم افزاری در رایانه های رومیزی خود استفاده می کنید، برای مکالمه به هدست یا بلندگو و میکروفون نیز نیاز خواهید داشت.

از کجا می توان تلفن های نرم افزاری را خریداری کرد؟

بسیاری از ارائه دهندگان خدمات VOIP تلفن های نرم افزاری را به مشتریان خود پیشنهاد می دهند.

با این حال، همه فروشندگان برنامه های سازگار با همه سیستم عامل های اصلی را ندارند.

به عنوان مثال، شرکت خدماتی مورد نظر شما ممکن است هنوز برنامه ای برای تلفن هوشمند شما نداشته باشد.

برخی از فروشندگان سیستم عامل های مورد علاقه کاربران خود را در اولویت قرار می دهند.

اگر اکثر مشتری ها از لپ تاپ های ویندوز استفاده کنند، آن ها ممکن است منابع خود را برای خریداری برنامه های دیگر سیستم عامل ها هدر ندهند.

در بیشتر موارد، بهتر است قبل از خریداری این تلفن ها برای سیستم عامل مورد علاقه خود، کمی تحقیق کنید.

اما اگر فروشنده شما برنامه ای برای کارمندانتان نداشته باشد چه خواهید کرد؟

اینجاست که توسعه دهندگان شخص ثالث وارد عمل می شوند.

تعداد اندکی از تلفن نرم افزاری موجود در بازار می توانند با تمام سرویس های VOIP کار کنند.

کاربران می توانند برنامه را بارگیری کنند، جزئیات کارت اعتباری خود را وارد نمایند

سپس با استفاده از شماره VOIP خود تماس بگیرند.

این گزینه به سازمان ها این امکان را می دهد تا از تلفن نرم افزاری استفاده کنند و برای این کار منتظر تماس فروشندگان نباشند.

شما می توانید از برنامه های شخص ثالث استفاده کنید حتی اگر فروشنده شما یک راه حل داخلی داشته باشد،

مشروط بر اینکه این سرویس از پروتکل های استانداردی مانند SIP استفاده کند.

ویژگی های تلفن نرم افزاری

ویژگی های انواع تلفن های نرم افزاری با یکدیگر متفاوت هستند.

برخی از برنامه ها مجموعه ای از ویژگیهای اصلی را به صورت رایگان یا با پرداخت ناچیز ارائه می دهند.

برخی دیگر جایگزین های تمام عیاری برای تلفن های رومیزی هستند و امکان دسترسی به قابلیت های پیشرفته را فراهم می کنند.

ممکن است شما نتوانید به برخی از ویژگی ها دسترسی پیدا کنید.

زیرا فروشنده شما آن ها را در تلفن هوشمند شما فعال نکرده است.

در موارد دیگر، ممکن است تلفن نرم افزاری از ویژگی خاصی پشتیبانی نکند.

در اکثر موارد، بهترین گزینه استفاده از برنامه تلفن نرم افزاری خود فروشنده است.

زیرا می دانید که به درستی کار خواهد کرد.

اگر فروشنده چنین پیشنهادی را به شما ارائه نداد،

می توانید از برنامه شخص ثالثی که با کسب و کارتان سازگار است استفاده کنید.

اما اول بهتر است در مورد انواع گزینه ها و ویژگی هایشان خوب تحقیق کنید.

هنگامی که یک گزینه رایگان وجود دارد که برای شرایط شما ایده آل است،

دیگر لازم نیست هزینه ای برای برنامه پرداخت کنید.

البته از طرف دیگر، برنامه های رایگان از گزینه پشتیبانی مشتری برخوردار نیستند.

همچنین اگر اشتباهی رخ دهد، شما خودتان باید مشکلات را برطرف کنید.

آنچه برای سازمان شما مناسب است ممکن است برای شخص دیگری مناسب نباشد.

چه کسی باید از تلفن نرم افزاری استفاده کند؟

تلفن های نرم افزاری ارزان قیمت هستند (در برخی موارد رایگان) و برای کار با آن ها نیازی به تجهیزات پر هزینه ندارید.

علاوه بر این می توانید طی چند دقیقه آن ها را به روز کنید.

همین امر باعث می شود این تلفن ها برای مشاغل کوچک و متوسط ​ای که برای صرفه جویی در هزینه ها به سیستم VOIP روی آورده اند مناسب باشد.

شما هنوز هم می توانید تلفن های رومیزی را برای چند کارمند کلیدی خریداری کنید.

اما تقریباً همه افراد دیگر می توانند از این تلفن ها استفاده کنند.

علاوه بر این تلفن نرم افزاری برای کارمندانی که به عنوان بخشی از مشاغل خود، به سفر های دور و نزدیک می روند، ایده آل هستند.

فروشندگان، مدیران پروژه، رهبران تیم و سایر مدیران می توانند به جای اتکا به تلفن های گران قیمت هتل یا استفاده از برنامه رومینگ تلفن همراهشان از این تلفن ها استفاده کنند.

استفاده از این تلفن ها نسبت به تلفن های مخصوص مسافرت دردسر کمتری دارد.

کارمندانی که در خانه کار می کنند (نیمه وقت یا تمام وقت) و افرادی که مکرراً با سایت های راه دور در حال کار هستند

نیز می توانند از تلفن های نرم افزاری استفاده کنند.

تلفن نرم افزاری مزیت دیگری هم دارند و آن هم پشتیبانی فنی است که می تواند مشکلات را برطرف کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر، خرید و راه اندازی سیستم مرکز تماس VOIP، شما عزیزان می توانید با شماره گیری 02141961 و با گرفتن شماره داخلی 1 با کارشناسان متخصص بخش فروش شرکت ویپی تماس حاصل فرمایید.

از این که ما را تا پایان این مطلب همراهی کردید از شما کمال تشکر را داریم.

 

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

دی ان ان