VOIPI

کدامیک از سرویس های ویپ در روند پاسخگویی افراد در سازمان ها موثر است؟

مزایای ویپ در کسب و کارهای کوچک

ویپ در مقایسه با تلفن های سنتی

آیا زمان آن رسیده است که تغییراتی را در کسب و کار خود اعمال کنید؟

به دلیل راحتی و هزینه های مقرون به صرفه ای که فناوری های جدید به بشر ارائه کرده است،بسیاری از مردم در حال خداحافظی با تلفن های ثابت سنتی می باشند. طبق گزارشات موجود، بیش از 25 درصد از خانواده های آمریکایی، استفاده از اشتراک های سرویس تلفن های ثابت خانگی را متوقف کرده اند. صاحبان کسب و کار های کوچک نیز به این نتیجه رسیده اند که هم اکنون زمان آن رسیده است که استفاده از تلفن های ثابت سنتی را به منظور ابزاری برای برقراری ارتباط در دفتر کارشان، قطع نمایند. از جمله تلفن های ثابت محبوب که می تواند به عنوان جایگزینی برای تلفن های قدیمی باشد، تکنولوژی صدا بر بستر پروتکل های اینترنتی یا ویپ می باشد.

تفاوت های ویپ با تلفن های ثابت سنتی

ویژگی های ویپ

سرویس تلفن ثابت، توسط شرکت های تلفنی که دسترسی به یک دسته از ویژگی های متنوع مانند، CallerId، ارسال تماس،مسدودکردن تماس، انتظار تماس، تماس های سه طرفه، پست صوتی و البته تماس های داخلی به خوبی تماس های بین المللی را فراهم می آورند، پیشنهاد شده است. بسته های تلفن ثابت پایه با دامنه ای از پیشنهادات، شامل برخی و یا همه سرویس ها ، پا به عرصه نهاده است. شایان ذکر است که دستگاه هایی وجود دارند که به کاربران اجازه ی برقراری ارتباط از طریق خطوط ثابت یا ویپ را طبق نیازهایشان می دهند. این بدان معناست که کارمندان شما با استفاده از یک دستگاه یکسان می توانند از یک خط ثابت و از طریق ویپ ارتباط های مورد نیازشان را برقرار نمایند.گروهویپی همه ویژگی های ارتباطی که شما از خط تلفن ثابت کسب و کار خود انتظار دارید را فراهم می آورند. اول از همه، ویپ ویژگی هایی را ارائه می دهد که به طور ویژه های برای کسب و کار شما سودمند می باشد.به عنوان مثال، به کمک ویپ کارمندان شما می توانند تماسی را دریافت نمایند و همچنین به پست صوتی خود از طریق کامپیوتر،لپ تاپ و یا تبلتشان گوش دهند.همچنین گزینه های مدیریتی ارائه شده است که به کمک آنها می توان سرویس ها و ویژگی ها را به صورت برخط مدیریت نمود.به علاوه، با استفاده از ویپ در کسب و کار خود می توانید از مزیت هایی نظیر ویدئو کنفرانس نیز بهره گیرید.
ویپی بسته های ارتباط از راه دور سفارشی ارائه می دهد که نیاز های کسب و کارها را بدون هزینه های قابل توجه، تامین نماید. در این بسته ها علاوه بر صرفه جویی در هزینه، یک بسته ارتباط از راه دور برای براورده کردن نیازهای کسب و کاری بدون هزینه های قابل توجه سفارشی سازی می شود. همچنین امکان دسترسی به انواع مختلفی از ویژگی ها و مزایایی را فراهم می آورد که یک سرویس تلفن سنتی ممکن است قابلیت ارائه آنها را نداشته باشد. برخی از این قبیل ویژگی ها در ادامه بیان می شوند:

ارتباطات ویپی به طور عموم، کیفیت صدای برجسته ای را فراهم آورده است.چه شما در حال برقراری ارتباط با یک کلاینت جدید باشید و یا اینکه در حال کنفرانس با تیم بین المللی خود، وضوح صدا و قابلیت اعتماد به بهترین شکل ممکن قابل ملاحظه می باشد. ارتباطات ویپی معمولا به صورت های خوبی برقرار می گردد.

بعضی ها معتقدند که خطوط تلفن های ثابت قابل اعتماد تر از ویپ می باشند زیرا یک خط تلفن که از طریق منبع الکتریسیته کار نکند، زمان قطعی برق نیز برای افراد قابل دسترس میباشد. اگر قطعی برق رخ دهد،شما با داشتن یک کنترل کننده جریان برق(UPS) می توانید جریان برق را به کل مجموعه ارسال کنید و ارتباط اینترنت و سایر دستگاه ها هم از این مقوله می توانند بهره مند شوند.

هزینه سرویس های تلفن ثابت در دهه های اخیر کاهش یافته و روش های تماس های سنتی نیز مقرون به صرفه شده است.علاوه بر این، بسیاری از شرکت های تلفنی، راهکارهایی را مخصوص کسب و کارهای کوچک ارائه می دهند. مزیت هایی که بسته های کسب و کار می توانند در بر داشته باشند، می تواند هزینه های سرویس را کاهش داده و صدور صورت حساب را ساده تر نماید.با این حال وقتی به مقایسه ویژگی ویپ با تلفن ثابت می پردازیم متوجه می شویم که ویپ به طور معمول، هزینه های کمتری را در بر دارد.بسته های پایه ای ویپ شامل تعدادی از ویژگی هایی می باشند که هزینه های تماس با آنها بسیار مقرون به صرفه می باشد. به عنوان مثال تماس های بین المللی از طریق ویپ بسیار ارزان تر از دیگر روش ها و ارتباط بین دفاتر و شرکت های پیاده سازی شده توسط ویپ رایگان می باشد همچنین در استفاده از یک کسب و کار از ویپ نیازی بر آن نیست که شماره تلفن های آن سازمان یا شرکت تغییر نماید بلکه با همان شماره قبلی می توان به کار خود ادامه داد.
هزینه کم یکی از مزایای کلیدی سرویس ویپ می باشد.از شبکه اینترنت می توان به منظور جابجایی صدا و داده و از بین بردن نیاز به یک خط تلفن اختصاصی، استفاده کرد. اگر یک کسب وکار دارای ارتباط اینترنتی با کیفیت بالا باشد و از تمام ظرفیت شبکه ای آن استفاده نکند، آنگاه می توان از سرویس ویپ با حداقل هزینه استفاده کرد.تماس های ویپ به ویپ معمولا رایگان می باشند در حالیکه تماس های ویپ به شبکه تلفن سنتی، دارای هزینه برای کاربر ویپ خواهد بود.لازم به ذکر است که در ویپ امکان ارائه ویژگی هایی نظیر انتظار تماس، اتصال تماس، پست صوتی، تماس های کنفرانسی با حداقل هزینه نسبت به سرویس های تلفن سنتی وجود دارد.استفاده از ویپ برای کسب و کار هایی که دارای چندین موقعیت مکانی هستند، صرفه جویی های قابل توجهی را به همراه دارد.حتی اگر کسب و کاری دارای یک دفتر کار باشد، اگر مشتریان آن در فواصل طولانی باشند، تماس با آنها می تواند به صورت رایگان و یا حداقل هزینه باشد.ویپ به طور تقریبی ارزان تر از دستگاه های ارتباطی سنتی می باشد.اما ممکن است در تمامی تماس ها رایگان نباشد. نصب یک سیستم ویپ جدید نیازمند مسیریاب های اضافی و سوئیچ ها و کابل کشی جدید، به تناسب سایز و اندازه آن کسب و کار و آموزش کارکنان می باشد.

ارسال پیام های تلفنی و فکس ها به جعبه دریافت ایمیل شخصی

یکی دیگر از مزایای ویپ این است که پیام های تلفنی و همچنین فکس ها، در قالب پیام های متنی، به جعبه دریافت ایمیل شخصی ارسال شوند.

دسترسی به سیستم تلفن از صفحه کامپیوتر شخصی

بیشتر ارائه دهندگان ویپ، اجازه دسترسی به سیستم تلفنی از صفحه ی دسکتاپ کامپیوترخودتان را زمانی که گوشی تلفن در دسترس شما نباشد، به شما می دهند.

تماس های تلفن همراه
 

از مزایای ویپ می توان به ارتباط کارمندان ، از هر نقطه از دنیا که امکان اتصال به اینترنتی قوی و پایدار وجود باشد، به هر منابعی دسترسی داشته باشند.

شماره تماس کسب و کار خود را حین مسافرت با خود داشته باشید

زمانی که برقراری ارتباط با اینترنت صورت گیرد، تماس های تلفنی ورودی، به صورت اتوماتیک به تلفن ویپ ارسال می گردد.این بدان معناست که در هر مکان و هر زمان، امکان برقراری تماس با استفاده از همان شماره تلفن محل کارتان، با شما وجود خواهد داشت که نیازمند تجهیزات تخصصی بیشتر و یک سرویس PBX(private branch exchange) میزبانی شده، می باشد.

داشتن چندین شماره تلفن

با استفاده از ویپ می توان چندین شماره در کشورهای مختلف داشت.با استفاده از این روش، مردم در کشورهای مختلف می توانند از طریق شماره مختص به کشورشان، با سازمانی تماس گرفته و از داشتن هزینه های تماس های بین المللی صرفه جویی نمایند. ویپی همانند سرویس های تلفن ثابت، طرح های کسب و کاری متنوعی را پیشنهاد می کند و شما را تشویق به ثبت نام برای یک قرارداد بلند مدت کرده و تخفیف هایی رابه عنوان پاداش برای مشتریان خود در نظر میگیرد. شما به عنوان صاحب یک کسب و کار کوچک می دانید که تحلیل چگونگی برقراری ارتباط در کسب و کارتان، اولیت قدم برای انتخاب بهترین و مناسب ترین سرویس، می باشد. ممکن است یک سرویس به تنهایی پاسخگوی نیاز کسب و کارتان باشد و یا اینکه ترکیبی از سرویس ها، مناسب ترین حالت را برای خدمات دهی به کسب و کارتان به وجود آورد. به خاطر داشته باشید که در صورت تغییر، توسعه و یا رشد کسب و کارتان، نیاز است تا گزینه ای را انتخاب کنید تا کمترین تغییرات را در مجموعه داشته باشید.